Op zondag 5 mei 2019 werd voor de tweede keer het gezellige Bevrijdingsontbijt op Kasteel Nederhorst georganiseerd. Tussen 9.30 en 11.30 uur vierden alle Bergers met een kop koffie en een croissantje dat we al 74 jaar in vrijheid leven.

Het Bevrijdingsontbijt werd georganiseerd door de Godard Stichting, een groepje enthousiaste vrijwilligers dat verbindende activiteiten op Kasteel Nederhorst organiseert.

“Met meer dan 160 deelnemers was het Bevrijdingsontbijt 2018 een groot succes, mede dankzij het mooie weer, de hulp van vrijwilligers en de steun van de gemeente Wijdemeren en het Wijdemerenfonds. Vandaar dat we het dit jaar graag opnieuw organiseren. We willen alle dorpsgenoten uitnodigen deze dag de vrijheid te komen vieren en hierover met elkaar in gesprek te gaan aan lange tafels op de oprijlaan van het Kasteel. We hopen mensen samen te brengen die elkaar anders misschien minder snel ontmoeten.” aldus Saskia Schink, voorzitter van de Godard Stichting.

Penningmeester Joris van Waesberghe en secretaris Jessica Peters vullen aan: “De gemeente Wijdemeren was blij verrast door het succes van het Bevrijdingsontbijt vorig jaar en staat volledig achter onze doelstelling: meer verbinding en saamhorigheid in ons dorp. Mede door haar steun kan de Godard Stichting het ontbijt wederom gratis aanbieden.

Alle Bergers waren van harte welkom op zondag 5 mei tussen 9.30 en 11.30 uur op Kasteel Nederhorst, Slotlaan 4 in Nederhorst den Berg.