Op zaterdag 21 september vonden weer twee prachtige openluchtvoorstellingen plaats op Kasteel Nederhorst.
Met 's middags een openluchttheater voor kinderen en in de avond een oscar-winnende film in uniek openlucht decor!

14.30 uur  Hands Up! van Lejo

Op zaterdag 21 september was er weer een kindervoorstelling (4+) in de openlucht op Kasteel Nederhorst. Dit keer nam Lejo, bekend van zijn filmpjes voor Sesamstraat, iedereen mee in zijn unieke vorm van poppentheater: met zijn vingers en houten oogjes speelt hij een vrolijke, woordloze voorstelling met veel muziek.

Vanuit een grote, blauwe poppenkast vertonen de poppen hun kunsten: een stoere hond, twee tapdansers, een koe met een eetprobleem, een heel kinderkoor inclusief dirigent en vele anderen passeren de revue. Het publiek -jong en oud!- vergeet al snel dat ze naar twee handen zitten te kijken.

20.15 uur Oscar-winnaar ‘La La Land’ film

Een film kijken in de buitenlucht heeft iets magisch: de zon gaat onder, de sterren verschijnen, je pakt je drankje, gaat lekker zitten op het gras en in het prachtige decor van Kasteel Nederhorst kijk je een film! Dat kon zaterdagavond 21 september in de tuin van Kasteel Nederhorst. De Godard Stichting draaide die avond de muzikale film ‘La La Land’, die in 2017 de meeste Oscar-nominaties ooit kreeg en er uiteindelijk zes won.

‘La La Land’ vertelt het verhaal van een bloeiende romance tussen de jonge actrice Mia (gespeeld door Emma Stone) en de pessimistische jazzpianist Sebastian (een rol van Ryan Gosling). Het speelt zich af in hedendaags Los Angeles, maar heeft een onmiskenbare 50’s retro stijl. Zij springt van auditie naar auditie in de hoop eindelijk erkend te worden; hij probeert aan de bak te komen maar tegelijkertijd ook jazz van de vergetelheid te redden. De één houdt zich voortdurend bezig met de toekomst, de ander lijkt geklampt aan het verleden. Het leidt tot een romantische, muzikale vertelling met een humoristisch tintje.

De film begon rond 20.15 uur, toen het voldoende donker was. Het Kasteelterrein was vanaf 19.30 uur open. Eigen kleedje of klapstoeltje mee en genieten van deze bijzondere film. Voor catering werd gezorgd; er was een kraampje aanwezig waar tegen een leuk prijsje bier, wijn, fris en een hapje verkrijgbaar was. Zelf meenemen was niet nodig! Ook na afloop van de film was er nog tijd voor een drankje.

Deze voorstellingen zijn mede mogelijk gemaakt door Arens Makelaars te Nederhorst den Berg.