Op zaterdag 9 juli 2022 organiseerden wij weer twee prachtige openluchtvoorstellingen in de tuin van Kasteel Nederhorst!
Met 's middags een theater voor kinderen en in de avond cabaret voor volwassenen.

13.30 uur: openluchtvoorstelling Vos en Haas (4+)

Vos en Haas zijn elkaars tegenpolen, maar ze wonen wel in één huis. De teruggetrokken Haas heeft last van een winterdipje. Vos weet niet hoe hij haar kan troosten en is ten einde raad. Dan schiet hem iets te binnen om Haas op te vrolijken: hij geeft een feest, speciaal voor haar! Maar met hoeveel mensen moet je eigenlijk feest vieren? Met zijn vieren? Of kan dat ook met zijn tweeën? En wat als je ongenode gasten krijgt? Hoe dan ook: dit feestje zal niet snel worden vergeten.

Een speelse, interactieve voorstelling voor €7,50 per persoon, in de buitenlucht voor kinderen vanaf 4 jaar met aanstekelijk poppenspel en veel muziek. De poppen duiken op in en rondom de boekenkast en brengen dit Vos en Haas verhaal over vriendschap en verlangen op een bijzondere manier tot leven. Beleef het mee met Houtjetouwtje, hét Vos en Haas gezelschap van Nederland en België. De Godard Stichting ontving iedereen op 9 juli om 13:30 uur op het landgoed van Kasteel Nederhorst.

Deze voorstelling was volledig uitverkocht!

20.15 uur: cabaret in de open lucht

Een avond cabaret op Kasteel Nederhorst! Op zaterdag 9 juli traden de aanstormende cabarettalenten Anne Neuteboom en Thijs van de Meeberg op en werd Kasteel Nederhorst weer omgetoverd tot een openluchttheater.

‘Een frisse wind in het huidige cabaretlandschap’, noemde de jury Anne Neuteboom bij haar nominatie voor Neerlands Hoop 2019, de belangrijkste prijs voor jong cabarettalent. Het regent sterren in de recensies van haar show, die zo goed is dat ‘ie ook op Netflix te zien is.

Thijs van de Meeberg won zowel de jury- als de publieksprijs van het beroemde Leidsch Cabaretfestival 2015. De Volkrant noemt hem ‘een fijne Freek de Jonge light’ en de Theaterkrant schreef: ‘Thijs reflecteert met zelfspot op zijn eigen leven en plakt daarmee een brede grijns op je gezicht.’

Anne en Thijs reizen -samen met een aantal andere jonge cabaretiers- het land door onder de noemer ‘Klapstoelkabaret’. Uit nood geboren: omdat door corona alle theaters dicht waren, besloten ze zelf maar bijzondere plekken in de openlucht op te zoeken, met een mobiel podium en wat klapstoelen. Omdat het zo’n succes was, doen ze dat nog steeds en strijken Anne Neuteboom en Thijs van de Meeberg op zaterdag 9 juli om 20.15 uur neer op het landgoed van Kasteel Nederhorst.

‘We zijn ontzettend blij dat het openluchttheater eindelijk weer kan na twee coronajaren. Het is extra mooi jonge cabaretiers na een voor hen moeilijke tijd het prachtige podium van Kasteel Nederhorst te kunnen bieden. Het leuke is dat je op één avond, voor maar 12,50 euro per persoon, kennis kan maken met twee cabaretiers. We hopen op een mooie avond waar veel Bergers weer kunnen genieten van theater. En wij zorgen voor de klapstoelen!’, aldus Saskia Schinck, voorzitter van de GodardStichting die jaarlijks de openluchtvoorstellingen programmeert.

Kaarten à 12,50 p.p.
Let op: uw kaarten worden pas gereserveerd na ontvangst van de betaling!

De voorstellingen worden mede mogelijk gemaakt door Stadsherstel Amsterdam, de Harmine Wolters Stichting II, en Arens Makelaars.